Новости, размышления и просто полезная информация о наружной рекламе.

Основні правила створення макету для зовнішньої реклами

Найважливішим етапом розміщення зовнішньої реклами є розробка прототипу. Від того, наскільки грамотно буде складено макет, залежить його ефективність та успіх рекламної компанії загалом. При складанні дизайну слід в обов'язковому порядку враховувати аналіз аудиторії, цілі, стратегію, сезон, соціальні чинники та архітектуру міста, а також дотримуватись ряду правил, без яких досягти реального ефекту від реклами неможливо.

Правило №1. Технічні вимоги до макету

Давайте одразу визначимося з технічними характеристиками. Макет для зовнішньої реклами - це результат ретельної роботи дизайнера, який повинен керуватися технічними вимогами. Тільки слідуючи технічним параметрам, макет, який ми бачимо на екрані комп’ютера, максимально правильно буде представлено під час друку. Основні технічні характеристики макету:

  • Розширення файлу – TIFF без шарів (з LZW – компресією). Надання макетів для повнокольорового широкоформатного друку у растровому форматі TIFF є найкращою гарантією від несподіваних змін у процесі друку;

  • Натуральний розмір (M 1: 1);

  • Палітра кольорів – CMYK;

  • Без додаткових каналів та шляхів;

  • Містять не більше одного шару;

  • Чорний колір повинен бути композитним: С – 63%, М – 52%, – 51%, К – 100%;

  • Сірий колір задається у відсоткових градаціях від чорного;

  • Роздільна здатність файлу від 72 до 150 пікселів/дюйм;

  • При створенні зображень у моделі CMYK використовуйте профіль Euroscale Coated (Swop) v2 зі стандартного постачання Adobe Photoshop.

  • Файли, створені в СorelDraw, повинні бути експортовані у формат TIFF, з включеним режимом згладжування (Anti-Aliasing). Щоб кольори передавалися в TIFF без спотворень, макет не повинен містити RGB-елементів (меню File > Document Info).

  • Необхідно дотримуватися відступів від країв до важливих елементів дизайну не менше 20 см. (телефон, ціна, адреса, логотип та інше)

При виконанні макету на білому тлі слід зробити за внутрішнім контуром чорне обведення товщиною 1 піксель.

Для вас ми можемо зробити пробу кольору - невеликий зразок, який дає можливість оцінити передачу кольору на друкованому матеріалі. Але варто враховувати, що на це піде додатковий час. Проба кольору може бути:

  • Масштабна – зменшене зображення для оцінки відтворення кольору на великому широкоформатному виробі загалом;

  • Натуральна – фрагмент зображення масштабу 1:1 з метою оцінки відтворення кольору деталей широкоформатного вироби в натуральну величину;

  • Кольорова – виведення кольорових зразків (квадратиків) з певного діапазону кольорів для підбору необхідного кольору (відтінку кольору).

Правило №2. Юридичні складові

Ми дбаємо про клієнтів і перед друком обов'язково узгоджуємо макети з юристом. Тільки після виконання всіх вимог, встановлених у законодавстві України, запускаємо макет до друку. Виділимо найпоширеніші питання:

  • Макет має бути виконаний повністю українською мовою (Стаття 32 ЗП). Іноземні слова можна розміщувати лише тоді, коли це зареєстрована торгова марка. Наприклад, як IDMedia;

  • При вказівці на макеті номерів телефонів мобільних операторів необхідно додавати рядок-виноску про тарифікацію дзвінків:

    *Вартість дзвінків відповідно до тарифів оператора

  • Цей текст має становити 50% від розміру телефону (Стаття 15 ЗУ);

  • При розміщенні інформації про знижки, акції, подарунки, розпродажі та спеціальні пропозиції, слід зазначити: на який товар поширюється знижка, час проведення акції, умови та адреса проведення заходу (Стаття 8.5 ЗУ);

  • У рекламі заборонено використовувати зображення лікарів чи людей, які імітують зовнішність лікарів. (Стаття 21.7 ЗП);

  • Під час реклами медичних закладів, медичних виробів та засобів профілактики потрібно написати виноску не менше ніж 15% від загального розміру

    *Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я

  • У рекламі заборонено використовувати Державний Прапор та Герб України (Стаття 8.1 ЗП);

  • Зображення фізичних осіб або імені можливе лише за письмовою згодою фізичної особи (Стаття 8.1 ЗП);

  • Фестивалі, музичні заходи, концерти можна розміщувати лише за наявності інформації про фонограму, текст має бути не менше 5% (Стаття 8.1 ЗУ);

Правило № 3. Проста, лаконічна, точна інформація

Особливість вуличних рекламних конструкцій полягає у мінімальному контакті цільової аудиторії з пропозицією. Тут працює правило «Побачив та запам'ятав». Такі блоки розраховані на людей, які перебувають у русі (пішоходів, водіїв, пасажирів), які не мають можливості (і бажання) читати довгі характеристики, пояснення, історії, вірші. Все має бути зрозумілим при першому погляді.

Щоб клієнта зацікавити, необхідно наділити макет мінімальною текстовою та максимальною графічною інформацією. На одному плакаті рекомендується розміщувати 1-2 зображення та текст. Що стосується самого тексту,то він повинен бути цікавим, зрозумілим і корисним, що легко читається. Якщо клієнт побачить користь у цьому товарі, то шанс, що він скористається, збільшується в рази.

Правило № 4. Характеристики кольору та літер

Зовнішня реклама великих форматів унікальна тим, що вона здатна зачепити погляд та утримати увагу людини, яка знаходиться на великій відстані від неї. Середній контакт становить 6 секунд, адже іноді ми можемо побачити рекламу на відстані до 150 метрів. Щоб інформація була зрозумілою та читабельною при оформленні макета слід пам'ятати про деякі «Можна» та «Не можна»:

  • Рекомендуємо: великий шрифт, контрастні кольори, яскраві відтінки, чіткі літери;

  • Не рекомендуємо: курсив, ефект віньєтки, переливи, градієнт, пастельні тони.

Деякі макети можуть бути приємні та привабливі на екрані монітора, але у зовнішній рекламі вони можуть виявитися марними, оскільки на великій відстані погано сприймаються.

Потрібно постійно експериментувати.

Правило №5. Зворотній зв'язок

Велика помилка багатьох рекламних сюжетів полягає у надмірній кількості контактної інформації: Телеграм, Інстаграм, юридична адреса, адреса філій, сайт, офісний номер, мобільний номер телефону всіх операторів, ця інформація корисна, але не в зовнішній рекламі, визначте для себе, куди ви хочете направити потенційних клієнтів. За короткий час візуального контакту мозок не може запам'ятати великий потік інформації.

З цієї причини на макеті повинні бути вказані лише:

  • Назва компанії;

  • Місце розташування фірми;

  • Контактний телефон;

  • Сайт.

При цьому на деяких рекламних плакатах достатньо вказати лише телефон та назву фірми. Інформація та її кількість залежить від цілей рекламної компанії.

Правило №6. Регулярне оновлення

Ніщо не працює нескінченно. Зовнішня реклама не є винятком. Рекомендуємо оновлювати дизайн щомісяця. Необхідно це задля його кращого сприйняття цільовими споживачами та утримання показника ефективності на достатньому рівні. Якщо ігнорувати це правило, реклама стане звичною для перехожих або людей, що проїжджають, через що їх свідомість перестане сприймати її і результат впаде в рази.

Це базові рекомендації, чи принесе макет максимальну кількість лідів, ви дізнаєтеся лише через деякий час та безліч спроб. При цьому слід враховувати, що кожна конструкція (сітілайт, білборд, брандмауер) маєнизку індивідуальних вимог, які також мають бути враховані під час створення макета.

Зв'яжіться з нами

Залиште вашу заявку, ми зв'яжемося з вами через пару хвилин