Реклама медичних засобів. Як дотриматись всіх норм ЗУ «О рекламі»
Рекламне агентство IDMedia вже більше 10 років успішно розміщує різні рекламні кампанії і реалізує безліч побажань щодо бачення замовника своїх сюжетів. Досить часто при розробці та затвердженні макетів наші фахівці стикалися з ситуаціями, коли деякі побажання замовника не відповідали чинному законодавству, але за рахунок професіоналізму менеджменту і взаємодії з юридичним відділом компанії IDMedia, всі сюжети наводилися в єдиний формат, для відповідності законодавству.
В Україні зовнішня реклама повинна відповідати нормам Закону України «Про Рекламу» та нормативно-правовим актам, що доповнюють закон.
У законі містяться як загальні (абсолютно для всіх видів) так і спеціалізовані норми (що стосуються конкретних видів реклами).
Основні правила розміщення зовнішньої реклами медикаментів
Перелік заборон чітко прописаний у законі, оскільки реклама медичних організацій, лікарських засобів, мед. техніки, лікування та реабілітації, методів профілактики, діагностики, що не відповідає законодавству, може вплинути на здоров'я людей, які мали контакт з такою рекламою.
Тому ми пропонуємо до уваги читача (нашого потенційного або вже постійного користувача нашими послугами клієнта) статтю 21, ознайомившись з якою, Ви матимете чітке уявлення про те, що можна, і про те, що не дозволено розміщувати та використовувати в просуванні лікарських препаратів, медичного обладнання, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації. Спочатку варто зазначити, що рекламувати можна все, що не забороняється Міністерством охорони здоров'я України відповідно до закону «Про рекламу».
У статті номер 21 викладено такі заборони:
Заборонено рекламу будь-яких медикаментів, які відпускаються за рецептом лікаря;
Допінгові препарати заборонені у просуванні на зовнішніх носіях;
Реклама ліків має складатися з:
Тільки правдивої інформації про медикамент чи мед. техніку, з неї має бути ясно, що це оплачений рекламний сюжет і предмет рекламування є ліками, медичним виробом, методом профілактики чи діагностики;
Інформаційного рядка про те, що перед застосуванням рекламованого препарату, людина має отримати консультацію лікаря;
Також має бути повідомлення про те, що перед використанням лікарського засобу необхідно обов'язково ознайомитися з інструкцією до нього;
І звичайно ж, на кожній поверхні, де йдеться про рекламу лікарських засобів, медтехніки або препаратів, повинен бути текст попередження, розмір цього повідомлення повинен займати не менше 15% від площі рекламного щита або тривалості рекламного ролика на екрані, він має наголошувати на те, що:
«Самолікування може бути небезпечним для Вашого здоров'я»
До всього вищезгаданого, забороняється розміщувати:
Відомості, через які можна дійти невтішного висновку, що не потрібна консультація з лікарем;
Відомості про те, що лікарські препарати дають гарантований ефект;
Наочно зображати хворі частини тіла із видимими хворобами;
Стверджувати, що, не приймаючи рекламований препарат, можуть початися проблеми зі здоров'ям;
Твердження, які можуть підштовхнути людину особисто винести собі діагноз;
Стверджувати про те, що лікарські засоби в рекламі є найбільш безпечними щодо побічних ефектів;
Відсилання на раніше позитивний досвід застосування рекламованого препарату;
Заборонено рекомендацію лікарів, наукових співробітників, медичних закладів або організацій, пов'язаних з охороною здоров'я;
У рекламній компанії пов'язаної з медициною тематикою заборонено використовувати зображення та згадку відомих людей та людей, які впливають на думку суспільства.
Заборонено вводити в оману, що рекламований препарат не є лікарським засобом, а належить до групи харчових добавок, косметологічним або іншим споживчим товаром.
Заборонено стверджувати про лікувальні властивості при рекламі товарів, що не належать до медичної групи;
У рекламі на білбордах забороняється будь-яке використання фотографій, ілюстрацій, образів лікарів та осіб, зовнішній вигляд яких імітує вигляд лікарів чи будь-яку медичну діяльність;
Реклама "народних цілителів" на масову аудиторію;
Заборонено розміщення на зовнішніх носіях реклами препаратів та медтехніки, які на даний момент тестуються та не допущені МОЗ України до застосування.
Реклама народної та альтернативної медицини, допускається у випадках, коли є законний дозвіл (ліцензія) від центрального органу виконавчої влади на вид такої діяльності, у такому разі у сюжеті мають бути зазначені номер, дата ліцензії та назва органу, що її видав.
Розробляючи рекламний макет для зовнішнього просування, варто пам'ятати, що заборонено використовувати безкоштовні номери телефонів такі як:
Телефон Національної поліції;
Швидкої допомоги;
Пожежної служби та інших аварійних служб.
До будь-яких інших номерів телефону, які використовуються в макеті, потрібно додати фразу.
«Дзвінки згідно з тарифами вашого оператора»
Розмір цього повідомлення повинен становити 50% від розміру телефону, який вказано у макеті.
Де замовити розміщення зовнішньої реклами для медичного закладу?
Не забуваймо про принципи законності правової держави, якою є Україна, адже «не знання закону не звільняє від відповідальності». Тому – цікавимося законами. А команда рекламного агентства IDMedia допоможе підібрати найкращі поверхні для зовнішнього просування, підготувати макет, який відповідатиме законодавству, надрукувати на кращому обладнанні плакати та розмістити відповідно до запланованих термінів, які описані в договорі. Для розміщення доступні формати, за допомогою яких можна покрити всі верстви суспільства:
IDMedia завжди готові допомогти з розміщенням зовнішньої реклами!